9/04/2010

050991


Bak bu ne ilk ne de son sana, benim küçük ve de muzur oğlum,

Sustu içimdeki
Yorgun yüzündeki
Düştü elindeki
Öldü
Bir melekti

Hiçbirşey yapmak istemiyorum bu gece. Evde yalnızım birkaç gündür ama bugün daha fazla hissediyorum bu kelimenin anlamını. Yoksun. Bundan on dokuz yıl sene evvel gözlerini hastanenin birinde hayata açmış ve ciğerlerine dolan oksijenle avazın çıktığı kadar bağırmaya başlamıştın oysa her bebek gibi sen de. Annesinin minik bebeği önce yürümeyi sonra konuşmayı, koşmayı öğrenecek, büyüyecek iş güç sahibi olacak kendine bir hayat kuracaktı, olmadı. Hatırla soğuk bi' 21 ocak akşamı, inan, ben o kız, korkmadım hiç..


Senden konuşabildiğim pek kimse kalmadı artık. Herkes yavaş yavaş kendine gömülüyor yıllar geçtikçe. Ben yapamıyorum. Hala kapı çalacak o kendine has yürüyüşünle sen salına salına geçip koltuğa oturacak ve " Eee hoşgeldin demek yok mu? " diyerek sırıtacakmışsın gibi hissediyorum. Hani yapardın ya böyle şakalar hatta evin içinde bile o koskocaman cüssene rağmen saklambaç oynamaya kalkardın ya, öyle işte. Sanki seni bulmam için bi' yerlere saklandın, gücümün tükenmesini bekliyorsun sobelemek için ama söz verdim sana, sonuna kadar dayanacağım. Belki pes eden sen olur da ben yorulmadan çıkar sobelersin diye.


Çocukluğumu özlüyorum aklıma sen geldiğinde. En masum, en deli zamanlarımızı. Öyle ya seninle büyüdüm ben. Sen kurtardın beni arka sokağımızdaki dandirik pastanenin bozuk hamburgerlerinden. Kahramandın işte herşeyinle. Hangisi bilebilir bendeki değerini sorsam hangisi göster.. Tüm bunlara rağmen ben seni kırmıştım aptal bahanelerimle. Ama sen beni anlıyorsun, ne hissediyorsam biliyorsun, biliyorum. Seni özlemeye dayanamazdım ve bensiz gitmene izin veremezdim. Özür dilerim. Belki de bunların hiçbiri yaşanmamalıydı. Arkanda değil de, yanında olmalıydım hep.


Bugün senin doğumgünün. Yanına gelmek isterdim ama cesaret edemedim. Umarım bi' gün bunu yeniden başaracağım, daha fazla yalnız uyumayacaksın orada. İyi ki doğdun ve iyi ki benim hayatımda oldun. Hayatın, insanların, birine değer vermenin ne demek olduğunu, ne anlamı olduğunu bana öğrettin. Sevdin, büyüttün. Seni asla unutmayacağım. Her kahraman gibi erken gittin, rahat uyu.Sana anlatamadıklarım gözlerimde gördüğün, sana anlatamadıklarım hep dilimde kördüğüm, sana anlatamadıklarım farkedince güldüğün, 21 yazarken gözlerimden döktüğüm..


Veda etmeden gidilmez çocuk
Bu vedadan sayılmaz çocuk
Bir melek ölürken
Böyle sessiz durulmaz çocuk.




Hazal.

1 yorum: